Název projektu CZ: Rovné příležitosti ve vzdělávání v Olomouckém kraji
Název projektu EN: Equal opportunities in education in the Olomouc region
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0017424
Číslo a název programu: 02 Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Číslo a název výzvy: Výzva č. 02_19_078 pro Implementaci KAP II v prioritní ose 3OP
Fyzická realizace: 1. 11. 2020 – 30. 11. 2023 /37 měsíců/
Realizátor projektu a příjemce dotace: Olomoucký kraj
Partneři s finanční spoluúčastí:
Univerzita Palackého v Olomouci, Fakulta tělesné kultury, Katedra aplikovaných pohybových aktivit
V obecné rovině projekt řeší další zkvalitňování možností profesního rozvoje pedagogických pracovníků (PP) a rozvoj jejich pedagogických kompetencí při práci s žáky/studenty prostřednictvím poskytnutí metodické podpory při výkonu pedagogické činnosti. Předmětem projektu je další zkvalitňování řízení škol a zvýšení kvality vzdělávání na území Olomouckého kraje (OK) prostřednictvím realizace zastřešujících aktivit, jež jsou komplementární s aktivitami škol. Vychází z Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje na období 2019–2021.
- KA01 Řízení projektu
- KA02 Podpora rovných příležitostí ve vzdělávání
- KA03 Prevence předčasných odchodů ze vzdělávání
- KA04 Kariérové poradenství v odborném vzdělávání
- podporu rovných příležitostí ve vzdělávání s cílem aktivněji zapojit žáky/studenty se SVP do společného vzdělávání, zejména do výuky tělesné výchovy a do dalších školních, mimoškolních a volnočasových aktivit;
- předčasné odchody ze vzdělávání podporou realizace komplexních preventivních, intervenčních a kompenzačních opatření, které jsou zaměřeny na žáky/studenty, jejich rodinu a škol;
- rozvoj kariérového poradenství v odborném vzdělávání, jež je ve svém konečném důsledku preventivním opatřením předčasných odchodů ze vzdělávání, na jejichž začátku často stojí nevhodná volba oboru
- podpora rozvoje přenositelných dovedností, které umožňují flexibilitu a snadnou adaptaci na měnící se socioekonomické a environmentální podmínky;
- snižování nerovností ve vzdělávání;
- zvýšení kvality vzdělávání a zlepšování pedagogických dovedností pedagogických pracovníků (PP);
- rozvoj spolupráce SŠ/VOŠ/ZŠ
- podpora pedagogů v aplikaci pohybových aktivit pro žáky se SVP;
- aktivnější zapojení žáků/studentů se SVP do společného vzdělávání, zejména do výuky tělesné výchovy a do dalších školních, mimoškolních a volnočasových aktivit;
- formování postojů žáků/studentů bez SVP a spoluvytváření pozitivního třídního klimatu pro společné vzdělávání realizace komplexních preventivních, intervenčních a kompenzačních opatření jako prevence předčasných odchodů ze vzdělávání;
- snížení počtu předčasných odchodů ze vzdělávání v důsledku poskytování kariérového poradenství odborně proškolenými kariérovými poradci;
- podpora kariérového poradenství směrem k odbornému vzdělávání.
- navázání efektivní spolupráce/síťování mezi ZŠ, SŠ a VOŠ zapojenými do projektu;
- zkvalitnění spolupráce pedagogických pracovníků (PP) zapojených ZŠ, SŠ i VOŠ, předávání a sdílení zkušeností, zkvalitnění jejich výukových metod a zvýšení profesní kvalifikace a rozvoji jejich pedagogických kompetencí díky odbornému zaškolení v práci s nejnovějšími technologiemi;
- většímu zapojení žáků/studentů se SVP do tělesné výchovy a do dalších školních, mimoškolních a volnočasových aktivit;
- formování pozitivních postojů žáků/studentů bez SVP k lidem se SVP;
- vytvoření pozitivního klimatu ve třídě pro společné vzdělávání žáků/studentů se SVP a bez SVP;
- snížení počtu předčasných odchodů ze vzdělávání v důsledku poskytování kariérového poradenství
- odborně proškolenými kariérovými poradci;
- snížení počtu předčasných odchodů ze vzdělávání díky realizaci komplexních preventivních,
- intervenčních a kompenzačních opatření;
- zvýšení odbornosti kariérových poradců aj.